poniedziałek, 17 stycznia 2011

Zmierz się z falami...

    Żeglarstwo - niegdyś odmiana transportu, dziś dyscyplina sportów wodnych, oraz rodzaj turystyki lub rekreacji,a także forma szkoleń - zarówno dla późniejszych marynarzy, oficerów i kapitanów jednostek motorowych, jak i jako tzw. „szkoła charakterów” dla młodzieży.
    Żeglarstwo uprawiane jest na jednostkach pływających napędzanych siłą wiatru za pośrednictwem żagli. W swoim głównym znaczeniu dotyczy pływania po wodzie. Jednak oprócz typowego żeglarstwa na żaglówkach, jachtach i żaglowcach istnieje również specyficzna odmiana żeglarstwa wodnego na deskach z żaglem, zwana windsurfingiem oraz kiteboarding, czyli rodzaj deski przypiętej do nóg, z tą różnicą, że jednostką napędową nie jest żagiel, tylko latawiec.Elementem żeglarstwa jest yachting, który obejmuje tylko pływanie turystyczne i sportowe na jachtach.
   Myślę, że większość osób potwierdzi to, iż żeglarstwo jest wspaniałą formą spędzania czasu...

4 komentarze:

  1. Jako że nie umiem pływać, będę kibicował z przystani.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałem być marynarzem ale nie mam wydziabanej kotwicy na ramieniu...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też pływać nie umiem, więc to nie dla mnie ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. A myślałam, że temat będzie o wolontariacie i pomocy dla powodzian.
    Chciałabym mieć patent żeglarski. Kocham mazury.

    OdpowiedzUsuń